Marca este un semn distinctiv, susceptibil de reprezentare grafică, servind la deosebirea produselor şi serviciilor unei persoane fizice sau juridice de cele aparţinând altei persoane. Pot constitui mărci următoarele semne distinctive: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale şi în special forma produsului sau a ambalajului ori combinaţii de culori, precum şi orice combinaţie de acestor semne. Condiţiile legale esenţiale ...

Marca internaţională este marcă înregistrata în orice stat membru al ARANJAMENTULUI DE LA MADRID sau PROTOCOLULUI DE LA MADRID unde solicitantul are un interes comercial. Sistemul mărcii internaţionale este independent de sistemul mărcii comunitare şi naţionale. Prin sistemul mărci internaţionale se pot obţine simultan mărci naţionale şi comunitare. Servicii: Servicii de cercetare a disponibilităţii la înregistrare a mărcii; Elaborarea documentaţiei necesare înregist ...

Marca comunitară este un semn care identifică şi diferentiază produsele şi serviciile unei persoane fizice sau juridice de cele ale unei alte persoane şi asupra căruia titularul are un drept exclusiv valabil pe întreg teritoriul Uniunii Europene. Sistemul mărcii comunitare constituie un sistem independent de sistemele naţionale si internationale de protecţie a mărcilor. La înregistrarea mărcii comunitare se poate beneficia de vechimea mărcii naţionale. O marcă comunitara care ...

Indicaţia geografică este un semn utilizat pe produsele care au o origine geografică precisă şi care prezintă anumite calităţi sau posedă o notorietate ce se datorează acestui loc de origine. În general, indicaţiile geografice constau în denumirea locului de origine a produselor. Produsele agricole au, de obicei, calităţi legate de locul de producţie şi sunt influenţate de anumiţi factori geografici cum ar fi clima şi solul. Utilizarea indicaţiilor geografice nu este limi ...

Mărcile de certificare se dau pentru conformitatea cu anumite standarde, fără a se limita la calitatea de membru al vreunei asociaţii. Ele pot fi utlizate de orice firmă ale cărei produse sunt conforme cu anumite standarde prestabilite. În multe ţări, diferenţa principală între mărcile colective şi mărcile de certificare constă în faptul că primele pot fi utilizate numai de un anumit grup de întreprinderi în timp ce mărcile de certificare de oricine se conformează standarde ...

Mărcile colective sunt deţinute în general de o asociaţie sau de o organizaţie cooperatistă ai cărei membri pot folosi marca respectivă pentru lansarea pe piaţă a produselor lor. De obicei asociaţia stabileşte un set de criterii pentru utilizarea mărcii colective şi oferă fiecărei companii posibilitatea de a utiliza marca, sub rezerva îndeplinirii acestor criterii. Mărcile colective pot reprezenta o modalitate eficace de scoatere pe piaţă în comun a produselor unui grup de ...

Franciza este operaţiunea în cadrul căreia persoana care acordă franciza permite altei persoane (francis) să utilizeze întreaga sa manieră de afaceri (incluzând mărcile, know-kow-ul, serviciile de relaţii cu clienţii, software-ul, decorarea magazinelor etc.) în conformitate cu nişte reguli prestabilite şi în schimbul unei compensaţii. Licenţa asupra mărcii este elementul central al contractului de franciză. În contractele de franciză, gradul de control al titularului mărcii ...